26.05.2009

Yeni Yönetim Kurulu ve Yeni İsimler

R.T.Erdoğan'ın kuyumcusu Cihan Kamer ve Kadir Topbaş'ın oğlu Hüseyin Topbaş Fenerbahçe'nin yeni yönetim kuruluna girmişler.


Böylesine iktidara yamanmanın bariz olduğu bir yönetim kurulu daha görmemiştim. İleride biz bu bağlantıları kullanarak olur da stadın tapusudur, imar hakkıdır başka bir şeydir bir kazanç sağladığımızda başkalarının bu ilişkileri göstermesi durumunda ne cevap vereceğiz?

Türkiye'de işler belki böyle yürüyor, Galatasaray stadını (güç bela da olsa) yapıyor, kimse de bir şey diyemiyor ama Fenerbahçe'nin böyle işlerin içine girme fikrini ben kabullenemiyorum.

Gerçek amaç nedir, ne fayda beklenir bilmem ama bu bana kalırsa büyük bir rezalettir ve Aziz Yıldırım, uzun rezaletler listesine yeni dönemine başlar başlamaz bir yenisini daha eklemiştir.

21.05.2009

AHA - Take on me

AHA - Take on me
djoik tarafından gönderilen video

Yıl: 1985.
Hala gelmiş geçmiş en iyi klip olabilir. Şarkı zaten efsane...

19.05.2009

Taraf Kime Hizmet Ediyor?

Bugün 19 Mayıs. Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı. Gel gör ki Zaman, Yeni Şafak gazeteleri bile bir şeyler yazıp çizmişken Taraf gazetesinde herhangi bir ibarenin dahi olmaması ne iştir? Bu adamlar kime çalışıyor? Dertleri ne? Yoksa sadece tecrübesizler mi?!..


19 Mayıs tarihli Taraf gazetesi.

Manşetteki Cumhurbaşkanı Gül hakkındaki yargılansın kararının Kürt açılımına balans ayarı olarak yorumlanması (ki bence muhteşem (!) bir başarı, helal olsun) belki bir şey çağrıştırır...

13.05.2009

DEFOLUN!!!

DEFOL ARAGONES!..
Kırk yılın başı bir b.k becermiş gözüküp, Gökhan'ı defansın ortasında Lugano da dönmüşken harcadığın için, hazır olmayan Alex'i oyundan almayı akıl edemediğin, Uğur'u çıkarıp yerine Semih'i alma koyduğun için ve sezon boyunca yaptığın onca saçmalık için...
DEFOL!!!

DEFOL EMRE!..
Tüm sezon başı kesilmiş tavuklar gibi koşmaktan başka bir b.k yapamadığın, futbol dışındaysa her türlü terbiyesizliği yaptığın için, geçmişin için, Fenerbahçe'ye yakışmadığın için...
DEFOL!!!

DEFOL UĞUR!..
Sen ve artistliklerinden, aklını kullanmadığın futbol tarzından bıktığım için, kafanı yere gömüp koşturmaktan başka birşey bilmediğin için, bıkkınlık verdiğin için...
DEFOL!!!

ve...

Herşeyin başındaki, o en büyük koltukta kalkmamacasına oturan adam... Ne için olduğunu en iyi sen biliyorsun...
Esas sen...
DEFOL!!!

11.05.2009

İbrahim Akın Mı?!

Yönetimimiz Burak Yılmaz'dan memnun kalmış olacak ki bir diğer Beşiktaş ıskartası İbrahim Akın'a yönelmiş...
Tamam, Türk oyuncu sıkıntısı var, kabul de, yahu hiç mi ders almadınız?! Gözünüzün önünde örnek var işte. Hadi onu geçtim, Beşiktaş'la zamanında habire dalga geçmedik mi? Ne hayırı oldu bizim eskilerimizin onlara. Ne zaman kurtuldular Ali Güneşlerden Mustafa Doğanlardan, o zaman şampiyonluğa oynamaya başladır.

Bit pazarına nur yağdı da bizim mi haberimiz yok be azizim?

Sen önce bir bak bakalım teknik direktörün yeterli mi, yabancıların yeterli mi diye, sonra Türk futbolcu ararsın. Türk oyuncu kıtlığı bahane edilerek bu kadar düşülmez. Bunun yerine bir gencii çıkar PAF takımdan, tüm Fenerbahçeliler desteklemezse ben de bir şey bilmiyorum.

Ya sabır...

10.05.2009

Yıldıray Oğur'dan İnciler

Öncelike belirteyim ilk başlarda bu yazar kişisi ve aynı kafadaki 2. cumhuriyetçilerden oluşan Taraf gazetesi, antimilitarizm, demokrasi gibi söylemleri nedeniyle dikkatimi çekmişti. Arada takip ediyordum, ancak zamanla ne denli "enteresan" bir anlayışları olduğunu daha iyi görmeye başladım. Geçtiğimiz gün de bu enteresanlıklar zirvesini yaptı.


Şimdi bunun hangi paragrafına ne denir, insan apışıp kalıyor. Sen demokrasi diyorsun, hukuk devleti diyorsun sonra da güneydoğudaki yöresel kanunların varlığından bahsetmiş ve bunları göz önünde bulundurmak gerekiyormuş diye geliyorsun. Sıla dizisi filan geçiyor arada ama o kısım beni aştı sanırım.

Bir de öyle bir hava var ki, sanki töre, töre cinayeti önceleri hiç yoktu, sonra birden koruculuk sistemi geldi ve herkes birbirini öldürmeye başladı sanır insan. Kabul edemiyor ki korucu olmasa da o silahı bir şekilde bulur ve öldürür. Töre bu. Senelerdir böyle.

Bu kişi ise bu soruna değinmiyor bile. Töre zaten vardır, kabul etmek lazım diyor adeta. Suçu da birilerine atıyor ama kim o da belli değil. Eğitimin bu sorunu çözeceğini inanlarla da adeta dalga geçiyor. Herhalde ellerimiz açıp kimsenin birbirini öldürmemesi için dua ederek çözeceğimizi filan zannediyor.

Ve son paragrafa geliyoruz ki meğer olay köyün adını değiştirince başlamış. Töre diyorduk, geri kalmışlık, eğitimsizlik vs. diyorduk, Kürt kimliği meselesi nerden çıktı yahu? 

Taraf zaten katliamı ilk olarak Jitem'e bile bağlama başarısı göstermişti. Hazır her telden çalmışken bir de keşke şöyle Jitem'e de bir gönderme yapsaymış. 

4.05.2009

Japon Bayrağı (!)


Üst üste 6. maç olmuş Fenerbahçe, Beşiktaş'ı yeniyor.

Nereden nereye... Bir zamanlar şansımız tutmuyor derdik, ne yapıyor ne ediyoruz bir türlü yenemiyoruz derdik, şimdi en rezil halimizle tonla eksiğe rağmen bile yeniyoruz. Mukadderat işte.

Gel gelelim bu durum bile bu derbinin uzun zamandır öncesinde en az heyecanlandığım, kazandığımızda da en az çıldırdığım derbilerden birisi olması gerçeğini değiştirmiyor. Liderin 9 puan gerisinde, küme düşme potasındaki her takıma puanları dağıtmış, ancak derbi konsantrasyonu ile maçları kazanabilen bir takımımız var. Takımı diğer maçlara motive etmesi gereken kişi ne yapıyor peki? Takım bir şekilde iyi oynuyorken bile hala takımda ayağında topu tutabilen kim varsa oyundan alıp rahat kazanacağımız maçı zora sokmayı başarabiliyor. Şansına Gökhan Gönül ve Ali Bilgin alakasız mevkilerinde fena oynamadı da ilk bakışta saçmalıktan başka bir şey olmayan ilk 11 hakkında da fazla konuşulmadı. Yoksa bu adam gerçekten her yaptığıyla çok acayip...


Futbolcular hakkında ise üstteki isimler dışında yeni çok bir şey yok. Uğur Boral yine top eziyor, fantazi peşinde, Deivid etkisiz, Semih sakatlıktan sonra bir türlü toparlayamadı, R.Carlos idare ediyor, vs. Emre fena oynamadı gözüktü ama o dünyayı ben yarattım tavırları o kendince hırslı ama esasında inanılmaz itici hareketleriyle bu adamı bu takıma sokana lanet etmemi yine bir şekilde sağladı.

Neticede bu hafta kazandık, haftaya ne olacak, gene kuvvetle muhtemel yenileceğiz. Ama Beşiktaş'ı İnönü'de yenmenin de tadı ayrı.

Söylemeden geçemeyeceğim, bir Japon bayrağı vardı n'oldu ona?

2.05.2009

Real: 2 Sürreal: 6

Guardiola Barcelona soyunma odasında ne anlatıyor çok merak ediyorum. Bu takımı nasıl böyle oynattığından, taktik dehasından filan değil; söyleyecek ne buluyor onu merak ediyorum. Bu adamlar hakikaten sürreal...

Taktik, düzen, vs. ihtiyaç duymayan ve önüne gelen her takıma canı isterse istediği kadar gol atabilen bir takım daha hatırlamıyorum. Hayır, olur 6 tane de atarsın ama bir takımla da böyle dalga geçilmez ki... İnsan özenmiyor değil.

Bize de yine anca kulakların çınlasın deyip kendimizce eğleniyormuş gibi yapmak ve pazar günkü eziyeti beklemek düşüyor.

1.05.2009

Welcome Back

Merhaba!

"Herkes yapıyor, bizim neyimiz eksik olm" demiş atalarımız. Ne güzel söylemişler...

Spor, siyaset ve kafama takılan bir sürü şeyi dökebilecek yer lazımdı, burası iyi oldu.

Hele bir başlayalım gerisi gelir.

Ve umarım işe yarar...